dijous, 18 d’abril del 2013

BONES PRÀCTIQUES 0-3


1-Juguem amb magranes:
Aquesta iniciativa m’ha cridat l’atenció perquè treballen amb un element amb el qual els infants han estat en contacte durant un temps a la classe, i pot ser la mestra per necessitat o interès dels infants ha decidit que era el moment de posar en marxa el descobriment del que amaga la magrana , i per tant, així que els infants experimentin, manipulin i descobreixin a part d’aquesta.
El que més m’ha agradat ha estat com ha distribuït l’espai i la disposició dels materials per tal de comprovar quines possibilitats desenvoluparien els infants a partir d’aquests. De fet queda reflectit en les observacions recollides i anotades al costat de les fotografies que documenten aquesta experiència.
Finalment, les passes i el temps que ha deixat perquè aquests vagin experimentant i fent per tal d’adaptar-se a la situació i al material, importantíssim perquè es llancin a l’aventura que suposar el manipular i descobrir experiència noves i gratificants com aquesta.
                                                                 
2-La llum:
Aquesta proposta m’ha fascinat totalment.  A vegades, no es té en compte que a partir de qualsevol element natural poden sorgir una quantitat de propostes impressionants que segur que captivaran l’interès i la motivació de l’infant, a part de les possibilitats que aportaran al seu desenvolupament global.

El que  més m’atreu d’aquesta proposta és la quantitat d’activitats que es poden fer sense excés de material i les situacions que es poden oferir als infants com ara amb llum natural, artificial, les diferències entre la foscor i la llum, etc. En relació a aquest factor com és el cas de la foscor, punt important que produeix, no a tots , però si a una majoria segons quines edats bastanta por, per tant, és una possibilitat que ofereix  treballar aquesta emoció,  superar-la i de donar-li alternatives divertides i lúdiques al bagatge de l’infant. I d'aquesta forma poder observar les diferents sensacions que li produeix a aquest quan està a la llum i quan està a la foscor, quines accions realitza, el mouen i li resulten més plaents o no per tal d’anar guiant al mestre a l’hora de fer més propostes interessants i donin pas a la creativitat d’aquest.

En definitiva, crec que és una proposta que dóna molta autonomia per tal que l’infant vagi creant sense la intervenció de l’adult.

3- Treball en equip:
Principalment he escollit aquesta pràctica pel tema de l’observació, és a dir, crec que és interessantíssim poder comprovar només contemplant com actuen els infants quines situacions, espais o materials els ajuden a compartir, a relacionar-se i en definitiva a crear vincles i desenvolupar valors, actituds, comportaments i habilitats.
Personalment considero la cooperació en aquest cas el treball en equip fonamental pel futur dels infants, com ho és, en el present dels adults, per tant totes aquelles iniciatives que preNgui el mestre per afavorir aquestes situacions a l’escola bressol o l’escola em semblen magnífiques, i clarament educatives.

Aquestes dues etiquetes m’han semblat representatives de l’entrada:

3.2. En aquesta entrada s’analitza una part del funcionament d’alguns centres i en aquest cas es refereix a dinàmiques de treball sobre les quals es reflexiona.
4.2. En un principi he identificat i seleccionat aquelles pràctiques que he trobat que concorden amb el que consideraria com una bona pràctica degut al tipus de metodologia i en principi a la creativitat i funcionalitat d’aquestes.




  


3 comentaris:

  1. Després de fer la lectura de la bona practica de na Anna Marina , gracies per explicar-nos el que fan a l teua escoleta.
    El que mes m’ha agradat és els sentiments que ha despertat a la meua companya , les activitats que s’han proposat a la seua aula i com ten adones quan treballes amb nens /es petits el gran ventall de possibilitats que ens ofereixen per fer mil i una activitat, amb ells un simple element, com pot ser la llum o una magrana dona moltes possibilitats i activitats i lo que es enarca millor, tot aquells sentiments, sensacions i nous aprenentatges que sorgeixen en les infants , jo sempre pens que per a ells es la primera vegada que senten que toquen que experiment en la majoria de material que els oferim. A vegades no necessitem complicar-nos ni cercar coses molt entrebesades a vegades la cosa mes simple pot fer gaudir i ensenyar moltíssim .

    Sempre record aquell dia que per primera vegada vaig arriba a sa platja de es codolar que esta a Eivissa i es tota de còdols, la tenia davant i el primer que vaig dir quan vaig arriba va ser i on està la platja , en va costar un moments assimila aquella nova viso de platja que no tenia emmagatzemada, la veritat que va ser un moment molt especial i que moltes vegades record sobretot quan estic amb infants.

    ResponElimina
  2. Després de fer una bona llegida de les bones practiques de la emva companya comentaré el que més m’ha agradat d’aquesta entrada, més bé el que més m’ha cridat l’atenció de la seva escoleta on està fent practiques.

    En primer lloc comentaré el joc amb les magranes, m’ha agradat ja que han aprofitat un material de la natura per a descobrir nous coneixements a través dels diferents sentits, penso que sempre que podem hem d’aprofitar el material natural, ja que així el coneixement serà més real. Aquesta experiència hem recorda a un dia que vaig estar cuidant d’uns infants i per berenar tenien magranes i primer de tot els infants van estar tocant-les i mirant-les amb profunditat, crec que per aquesta raó m’ha agradat més aquesta pràctica, ja que hem toca de molt a prop.

    Per acabar dir-te que moltes gràcies per compartir aquestes bones pràctiques amb nosaltres, ja que sempre podem aprendre els uns dels altres.

    ResponElimina
  3. Les bones pràctiques que ens presenta n'Ana Marina, m'han agradat molt, ja que tant l'activitat amb les magranes com la de la llum, em pareixen molt originals i el més important, de gran interès per als nens. Fer una activitat amb elements o objectes, que no son exactament "didàctics", em pareix molt bona idea ja que per exemple amb l'activitat de la magrana els nens poden experimentar i descobrir noves coses, olors, tacte, gust...I amb la de la llum, aprendre noves formes, ombres, colors... un gran mon de possibilitats està al nostre voltant per realitzar activitats amb els infants, tant sols hi ha que obrir un poc la ment, i anar més enllà dels típics materials utilitzats a les aules.

    ResponElimina